Thursday 30 September 2010

BoSaN


Bismillah arRahman arRahim..

Alhamdulillah.. wassalam ‘ala rasulillah wa ‘ala alihi wa sohbihi wa man wa lah.. segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.. selawat dan salam ke atas junjungan nabi Muhammad SAW, penyuluh kebenaran.. Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan nabi Muhammad itu, pesuruh Allah..

Pantas sungguh masa berlalu..

Pejam celik pejam celik, sudah 2 bulan saya pulang melancong ke Malaysia.. 2 bulan dirasakan seolah-olah baru 2 jam berlalu.. hebat sungguh Allah..

Sebenarnya, saya sedang mengalami kebosanan yang teramat.. jadi, saya mengambil keputusan untuk mengisi masa lapang dengan menaip sesuatu untuk blog yang sudah bersawang ini.. (tapi tak tahu nak tulis apa..huhu)

Jadi, untuk menghiburkan anda.. terimalah>>>>

Afgan..padamu ku bersujud..

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

 esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

pada-MU

baiklah.. kalau ada masa lagi, saya akan hiburkan anda semula.. sekian dulu..

wassalam..

3 comments:

Syahir Safwan bin Ahmad Suhaimi said...

Tak terhibur pun...

Anonymous said...

Laa, ingatkan ada cita lawak
x terhibur pun
sejak bila pandai taip puisi ni?
hahaha..

M.D. said...

begitulah syeikh..astighfar..
TIDAK ADA ISTILAH BOSAN di dunia ini..
alwajibat aksaru minal auqat
kewajipan lebih banyak dari waktu yang ada~